تکنولوژی
تبلیغات
تاریخ درج خبر:1396/05/01 ساعت : 04:42 ق.ظ

۱
مرداد
۱۳۹۶
استفاده از ابزارهای تحلیل داده در ۶۴ درصد سازمان‌ها برای ارتقا خدمات مشتری

همکاران سیستم- بر اساس گزارش جدید منتشر شده از سوی مرکز dimension data، هوش مصنوعی (ai) و سیستم‌های تحلیل داده سرعت انتقال فعالیت‌های صنایع بزرگ از جمله انرژی، آب و برق، خدمات مالی، کارخانه‌ها و مراکز داروسازی را به فضای دیجیتالی بیشتر می‌کند.

به گزارش وب‌سایت zdnet، به دست آوردن مزایای رقابتی و ارتقا فرآیندهای کسب و کار از مهم‌ترین اهداف استراتژی‌های انتقال فعالیت‌ها به فضای دیجیتالی محسوب می‌شود. این اطلاعات در «گزارش فضای کاری دیجیتالی: انتقال کسب و کار شما» منتشر شد که در آن ۸۵۰ سازمان در ۱۵ کشور مورد مطالعه قرار گرفتند.

شرکت dimension گفت در حالی که فناوری هوش مصنوعی همچنان در نخستین گام‌ها به سر می‌برد، در سازمان‌های مختلف به عنوان یک دستیار دیجیتالی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بات‌های (bot) که به عنوان بخشی از اپلیکیشن‌های موبایلی به کار می‌روند، دستیارهای مجازی در موتورهای هوش مصنوعی و فناوری یادگیری ماشینی از جمله قابلیت‌ها در این زمینه هستند.

«کریستا براون» مدیر گروه کاربران نهایی شرکت dimension data گفت: «راه‌اندازی و استقرار این فناوری‌ها دیگر کفایت نمی‌کند. میزان استفاده از ابزارهای تحلیل داده در سازمان‌ها افزایش یافته است و این مراکز دریافته‌اند که چگونه فناوری‌های مذکور می‌توانند قابلیت‌های کسب و کار آنها را ارتقا دهند».

بر اساس این بررسی مشخص شد حدود سه‌چهارم سازمان‌ها یا به عبارت دقیق‌تر ۶۴ درصد آنها از ابزارهای تحلیل داده برای ارتقا خدمات مشتری استفاده می‌کنند و ۵۸ درصد آنها این ابزارها را با هدف ارزیابی فناوری‌های محل کار خود مورد استفاده قرار می‌دهند. همچنین گفته شد ۳۰ درصد سازمان‌ها فاصله زیادی تا انتقال فعالیت‌های خود به فضای دیجیتال دارند و هم‌اکنون به نوعی از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.


 
نظرات کاربرانارسال نظرارسال به دوستان